نمونه های واقعی تبلیغ نویسی (کوتاه و اثرگذار!)

برندها و تبلیغ نویسی

نمونه های واقعی تبلیغ نویسی

مطلب 10 دقیقه ای

یکی از ارکان و ستونهای تبلیغ نویسی حرفه ای، استفاده از دکمه های ” دعوت به اقدام “ است. در واقع این رکن، تمام کننده فعالیت تبلیغ نویسی شماست و بدون آن، مشتری بالقوه شما نمی داند دقیقاً از برقراری ارتباط با وی چه هدفی داشته اید.

امروز می خواهم در مورد چندین نمونه موفق تبلیغ نویسی واقعی، از بعضی برندهای بین المللی خصوصاً برای صفحه اصلی وب سایت صحبت کنم.

اگر بدنبال یافتن مطالب جذاب برای قرار دادن در صفحه اصلی وب سایت خودتان هستید،(شک نکنید… در هر صنعتی که فعال هستید) این مقاله کوچک را برای جذب بهتر مشتریان از دست ندهید.

  • بیس کمپ

وقتی صحبت از نمونه های موفق تبلیغ نویسی می شود، در نظر داشته باشید متن تبلیغاتی مفید آن متنی هست که خیلی مستقیم به مشتری شما میگه به چه صورت محصول یا خدمات شما برای او مفید خواهد بود. به مثال زیر از برند بیس کمپ دقت کنید:

بیس کمپ شما را در درگیر ساختن همکاران و اطرافیانتان با مسئولیت های مختلف و اهداف گوناگون بسوی یک مسیر مشترک یاری می رساند: انجام یک پروژه در کنار یکدیگر!”

 

  • فایرباکس

 

بعنوان یکی دیگر از نمونه های تبلیغ نویسی واقعی، بعضی اوقات تبلیغ نویسان، مشکلات خاصی که زیاد هم ذهن شمارا در طول فعالیت های روزمره درگیر نمی کند، بیان می کنند. و به تبع آن، راه حلی مفید ارائه می کنند.

در فایرباکس این اتفاق بدین صورت شکل گرفته :

گرم شدن همیشه یکی از مسائلی هستش که در حین انجام کارهای روزمره باید مدنظر داشته باشید. تا بحال شده از یک لیوان چای داغ استفاده کنید که در عرض کمتر از نیم ساعت سرد می شود. تابحال پیش آمده که استفاده از یک کفش رسمی برای سرکار رفتن که پای شما را گرم نمی کند، یا بعضی خانم ها پتوی سفری همراه خود دارند،

اما هیچ کدام از این وسایل و راه حل ها به اون شکلی که ما برای شما پیشنهاد داریم موثر نخواهد بود، یک راه حل بامزه به ذهن ما رسید. 

 

آن هم استفاده از بالش حرارتی برقی بود، این بالش خوش فرم را در آغوش بگیرید تا حدود 4 ساعت شما را گرم و راحت نگه دارد.”

 

  • دولت بریتانیا

 

در وب سایت رسمی دولت بریتانیا بگونه ای راهنمای ورود بار مسافرین به این کشور طراحی شده که مخاطب به سرعت به پاسخ خود خواهد رسید.

شما برای محصولاتی که از قلمرو اتحاده اروپا به همراه خودتان می آورید، نیازی به پرداخت مالیات ندارید ولی مشروط بر آنکه:

خودتان آن را به همراه داشته باشید.- خودتان کاربر آن باشید یا هدیه باشد.- مالیات آن را در کشور مبدا پرداخت کرده اید. “

 

  • میل چیمپ

تا حالا شده وقتی نگاهی به “شرایط و قوانین استفاده از سرویس یک سایت” می اندازید احساس کسالت به شما دست بدهد؟ حتی شده گاهی به سرعت فقط جعبه کنار آن را تیک بزنید و با خود زمزمه کنید؟

 

-باشه! قبولش دارم!-

اما برند میل چیمپ بعنوان یکی از سردمداران بازاریابی ایمیلی این کار را با تکیه بر تبلیغ نویسی خوب، برای شما بسیار لذتبخش و ساده کرده:

احراز شایستگی:

شما در صورتی مجاز به استفاده از خدمات ما هستید که :

حداقل 18 سال داشته باشید و قابلیت امضای قراردادها را داشته باشید– فرایند ثبت نام را طی کنید– شرایط استفاده از سرویس های ما را تیک بزنید.- برای ما، اطلاعات به روز و کاملی را در پروفایلتان بنویسید…”

خب این هم یکی دیگر از نمونه های واقعی تبلیغ نویسی بود. و حالا برند اور نوت:

  • اِوِر نوت 

این وب سایت به شما کمک می کند تا همه مطالب خود را در تمامی دستگاه های دیجیتالی که دارید به روز و هماهنگ کنید.

با نگاهی بر ماموریت این سایت می بینید که به سادگی برای شما خدمات خود را معرفی می کند.

همه چیز در اِوِر نوت به سادگی و سریعاً بیت هر کامپیوتر و یا موبایلی که استفاده می کنید همگام و به روز می شود. با یک سیستم شروع به تولید محتوا کنید و بدون از دست دادن ذره ای از مطالب در سیستم دیگری نوشتن را ادامه دهید!”

 

  • نوشیدنی های اینوسِنت

تبلیغ نویسهای خوب باعث فروش محصولات می شوند اما تبلیغ نویس های عالی محصولات معمولی با کیفیت را به یک تجربه وسوسه انگیز گره می زنند.

زمانهایی هست که به دنبال روش خاصی برای تر وتازه شدن می گردید. خب اجازه بدهید محصول نوشیدنی استوایی ترکیب نابی از آناناس، پرتقال، آب چشمه و آب انگور و قطعاً بدون هیچ افزودنی دیگری به شما معرفی کنیم. تعطیلاتی کلاسیک و سطح بالا در یک بطری! بدون دردسرهای شن و ماسه بازی در لب ساحل …”

 

  • سوفا دات کام

این برند کمی در متون خودش از کلمات صمیمانه تر استفاده میکند:

هنوز از هیچ مدل مبلمانی خوشتان نیومده؟ – عزیز من!

چرا به نمایشگاه مبلمان ما در چلسی یا بث، سری نمی زنی و یکی خوش سایز انتخاب نمی کنی؟

 

  • پنجاه و سه

تبلیغ نویسی که پر از قواعد خسته کننده تبلیغاتی باشد ارتباط خوبی با شما برقرار نخواهد کرد.

تبلیغ نویسی حرفه ای آن است که شما را با احساس برانگیخته عاشق محصول کند.

برند 53 ، برندی ست که برای آیپد قلم های خاص طراحی و تولید می کند. در مورد زیر ببینید به چه زیبایی و اختصار مطلب را بیان می کند:

ما چیزهایی را تولید می کنیم:

زیبا، کاربردی و پر استفاده تولید می کنیم ، ما به آنچه تولید می کنیم عشق می ورزیم، ما عاشق کارمان هستیم

 بر این عقیده ایم که در طی سالیان اخیر نرم افزارهای طراحی ما را کمی از نوآوری دور کرده اند..پس شک نکنید بهترین ابزارها برای پرورش خلاقیت ما همان مداد و کاغذ هستند.”

 

  • اپل

بیشتر از آنکه بتوانیم از نمونه های کتابی تبلیغ نویسی بهره ببریم و مطلب یاد بگیریم، باید از اپل درس گرفت.

 

نبوغ در طراحی آن را نازک تر کرده

آلومینیوم آن را مقاوم تر ساخته

فقط صفحه نمایش نازک تر به شما ارائه نشده

صفحه نمایشی بهتر معرفی شده است!”

.

.

حالا به یک مثال سازمانی برای بیانیه ماموریت (یعنی سازمان چه فعالیت هایی را در سرلوحه کارش در نظر دارد) آنها، دقت کنید:

 

  • کیف های واتر فیلد

اگر چه درباره نمونه های موفق تبلیغ نویسی صحبت می کنیم اما یک سری هم به جاده فرعی می زنیم:

 

بیانیه ماموریت سازمانی هم از دست چشم آبی ها در امان نبوده و برای آن از تبلیغ نویسی حرفه ای . کارگشا استفاده شده است.

 

همیشه خواندن بیانیه ماموریت سازمانی، مطالعه یک قطعه ادبی خسته کننده است…

 

خب در مورد واترفیلد بگز اینطور نیست و از تبلیغ نویسی و نگارش متون تبلیغاتی بسیار قوی در این زمینه کمک گرفته است:

 

در دفاتر مرکزی ما اثری از ارتباطات خیلی رسمی سهامداران و فکر و نگرانی سرمایه گذاران نمی بینید….بیشتر ما گشت و گذارهای گروهی و مراسم شاد برای همکاران تدارک می بینیم.

و در سال 1998 میلادی بر اساس این اصول، فعالیت شرکت کلید خورد:

  • ساخت محصولاتی که باعث سربلندی ما شود.
  • رفتار محترمانه با مشتریان.
  • تمرین مهربانی – همگی ما انسان هستیم.

در کنار رهبری فرایند طراحی، گری گاهی به تیز کردن ابزار، پاسخ دادن به ایمیل مشتریان و نیز تعمیر ماشین کپی هم می پردازد!”

 

ببینید در چه حد این تولیدکننده صمیمانه به شما معرفی شد. همین امر باعث می شود تا براحتی با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

امیدوارم این بخش از مثال ها برای شما همراهان عزیز الهام بخش باشد، سعی کنید همیشه از عبارات ساده، مختصر ولی بر اساس قواعد نگارش تبلیغاتی بهره ببرید. با تمرین بسیار می توانید حتی به زبان لاتین هم تبلیغ نویسی خوبی داشته باشید. آن روز دور نیست… به امید موفقیت شما در این عرصه.

/ داستان

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *