عناوین تبلیغاتی مفید و نگاهی به نمونه ها

  • نوشته بعدی
  • نوشته قبلی
pexels-photo-518543-compressor

در این مقاله سعی می کنم تا شما را با برخی از تبلیغات اثرگذار و برخی عناوین تبلیغاتی مفید درمورد موضوعات مختلفآشنا کنم که به راحتی در ذهن مخاطبین رسوخ کرده ولی به راحتی از ذهناو پاک نمی شود. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم که توسط نویسنده بلاگ آقایسندرز در آژانس تبلیغاتی تبلیغ نویس خلاق، بررسی شده است.

در تبلیغات یک باشگاه ورزشی و عناوین تبلیغاتی مفید مربوط به آن، به یک نکته توجه شده و اون تمایلات مردم عامی و کشش اونها برای انجام یا پیگیری کارهای روزمره هست. تاحالا دقت کردید که علاقه دارید به باشگاه بروید اما حس می کنید مسافرت، شروع یک برنامه کلاسی مهم یا گرفتار شدن در یک سری پروژه کاری شما را موقتاً یا حداقل برای چندسالی مجبور به ترک باشگاه میکند؟ یا اینکه بعد از ورزش کردن و صرف انرژی زیاد، وقتی به خونه می رسید ترجیح می دهید بجای غذاهای کم کالری، یه گاز بزرگ به ساندویچ چیزبرگر بهترین فست فود شهر بزنید؟ البته خود من هم در زمان نوشتن این متن دست کمی از شما عزیزان خواننده ندارم !

خب اصولاً در اکثر تبلیغات از تصاویر و ویدیو برای جلب نظر مخاطبین استفاده می شود اما در این مورد کلمات هستند که نقش اول را بازی میکنند:

 

متن تبلیغاتی برای باشگاه

 

 

یک پیام قوی در عناوین تبلیغاتی مفید به همراه یک حس طنز و فکاهی موجب می شود تا برند به خوبی در ذهن شما حک شده و از خاطر مبارکتان حذف نشود، دقیقاً مثل چسبیدن گربه ماهی نظافتچی به بدنه آکواریوم!

 

البته یادتان باشد تصویر سمت چپ بیشتر روی تصویر تمرکز داشته و سمت راستی بیشتر کلمات نقش محوری دارند. به ترتیب از بالا : چقدر خوب! بوی تر و تازه شدن با باشگاه به مشام میرسه! دومی: هروقت دوست داشتید عضویتتان را لغو کنید نیازی به بهانه خاصی نیست که از این محله رفته ایم و نیستیم و … سومی: بعنوان جایزه بعد از ثبت نام یک ساندویچ پر ملات بزنید بر بدن!!

 

محصولات فروشگاه Tesco

فروشگاه Tesco بعنوان یک فروشگاه بزرگ اینترنتی خوار و بار تبلیغاتی منحصر بفرد و جذاب در کوتاه ترین فرم ممکن برای مخاطبین خود ارائه کرده است. موارد زیر از این سبک هستند:

در این مورد آخر مثلاً برای صابون آن چیزی که بین مخاطب و آگهی دهنده منتقل می شود:

صابون! تنها ۲۴ پنی! ببینید هرچه بیشتر می فروشیم، کمتر از شما دریافت می کنیم، شما پشت ما را می خراشید، محصول ما بدن شما را نوازش می کند!

 

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین Indigo & Cotton

و حالا در مورد فروشگاه آنلاین Indigo & Cotton بهتر هست آگهی مربوط به این کفش، با عناوین تبلیغاتی مفید را با هم مروری بکنیم:

تبلیغ نویسی ایندیگو

 

می دانید دقیقاً در آگهی مرتبط با این کفش، چه متنی نوشته شده است؟ اگر متن و تاثیر آن را برای شما بازگو کنم شکی ندارم که شما هم مثل من عاشق این تبلیغ می شوید:

در کنار یک تصویر بسیار ساده از یک کفش نسبتاً لوکس از این برند، یک سری توضیحات در ابتدا آمده که شاید حالت طنز هم در آن دیده می شود…

برای اینکه مباحثه ای اندک داشته باشیم، اول از همه دقت کنید که شما برهنه گرا نیستید!”

به همین دلیل هم، به ندرت پیش میاد که اکثر فعالیت های روزمره تان را با ‘لباس زیر’ سپری کنید

و با در نظر گرفتن این مطلب، این حق مسلم شماست که بهترین تیپ ممکن را بزنید!”

بگذریم!…”

می دونید تا همین الان که آگهی را می خونید چقدر فرصت گرانبها از دست دادید؟!”

زمانی را که می تونستید در بین قفسه های مجازی فروشگاه Indigo&Cotton که اصالتاً برندی برخواسته از Charleston هست، پرسه بزنید و از بین کفش های زیبا، کمربندهای استثنایی کاری بکنید که بدن شما یکی از زیباترین تیپ هایی که تا به امروز زدید را به خودش ببینه!”

 

مشاهده کردید؟ بازی با لغات، الفاظ و معانی آنها وقتی در کنار هم ترکیبی قرار می گیرند، بسیار مهم هست. یکی از بهترین مثال های تبلیغ نویسی را برای شما ارائه کردیم که در ابتدا خیلی دوستانه مطلب را آغاز کرده و شما را برای داشتن یک تیپ استثنایی در بین دیگر دوستان و همکاران ترغیب میکند و در نهایت احساس خاص بودن برند را در ذهن شما حک خواهد کرد.

 

برند معتبر Porsche

یکی از بهترین تبلیغاتی که توسط این آژانس پیشرو در زمینه تبلیغات و عناوین تبلیغاتی مفید برای شما آورده شده است، تبلیغ خودروی Porsche هست که در ادامه بیشتر به بررسی آن می پردازیم:

عنوان تبلیغ نویسی پورشه

صادقانه بگید! آیا تمام جوانیتون آرزوی داشتن یک Mitsubishi یا Nissan رو در سر داشتین؟!

و اما در زیرِ عکس:

هنوز یه خودرو هست که حس داشتن یک Porsche 911 را براحتی برای شما تداعی میکنه: خودرویی نیست جز Porsche 911!  تنها برندی که همیشه شما را فراتر از زمان می بره! و حالا طوری برای شما این خودرو را ساخته و طراحی کرده ایم که قیمت مناسبی برای شما داشته باشه. و در نهایت خوب می دونیم که چند دهه منتظر داشتن چنین خودرویی بوده اید. Porsche!

در پایان به شما خوانندگان عزیز متذکر می شوم برای داشتن بهترین متون تبلیغاتی و عناوین تبلیغاتی مفید همیشه صنعت مورد فعالیت، کسب و کار منتخب، محیط اجتماعی، فرهنگ و سیستم اقتصادی هر کشور را باید مد نظر داشته باشید. یک تبلیغ همیشه آنطور که بعنوان مثال در انگلستان به اون نمره قبولی می دهید در ایران و یا در کشورهای خاور دور ممکن هست نمره قبولی نگیرد و یا بالعکس نمره بالایی را از مخاطبین خود بگیرد.

 

خب، دوستان و همراهان عزیزم:

چنانچه از خواندن این مقاله لذت برديد می توانید در قسمت نظرات بازخورد مفيد خود را برای ما ارسال فرماييد تا از نقظه نظراتت سازنده شما دوستان عزيز آگاه شويم.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

  • نوشته بعدی
  • نوشته قبلی