۸ اشتباه بزرگ در تبلیغ نویسی فروشگاه آنلاین

  • نوشته بعدی
  • نوشته قبلی
pexels-photo-842554-compressor

تبلیغ نویسی در وب و 8 اشتباه بزرگ در کسب و کار آنلاین

مطلب 5 دقیقه ای

در رابطه با تبلیغ نویسی در وب و اجتناب از 8 اشتباه در کسب و کار آنلاین می باشد، با برخی از رایج ترین اشتباهات که مرتب تکرار می گردد آشنا خواهیذ شد.

برای داشتن یک صفحه محصولی ممتاز و با حداقل ایرادات با توجه به اصول تبلیغ نویسی در کسب و کار آنلاین خود، موارد زیر را رعایت کنید:

1. داشتن متن توصیفی مناسب بر اساس تبلیغ نویسی در کسب و کار آنلاین برای صفحه محصولی شما بسیار مهم است، ایجاد اعتماد و شناساندن محصول یا خدماتتان به بازدیدکنندگان از همین طریق ممکن می شود. مثال: کافیست یک محصول مانند تلفن همراه یا لوازم جانبی خودرو را در دیجی کالا جستجو کنید. بعد از آن بروید سراغ توصیف و توضیح محصول در قسمت پایینی صفحه. خیلی چیزها در این بخش برای خرید آنلاین محصول دستگیرتان می شود.

2. از لحن یکسان در همه صفحات وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید، می دانید بزرگترین مشکل چه مشکلی هست؟ استفاده از چندین نویسنده یا تبلیغ نویس حرفه ای برای صفحات مختلف مثلا برای صفحه اصلی، درباره ما، صفحه اتمام مراحل خرید و … که لحن های غیر همسان داشته باشند. پس از لحن یکسان در همه صفحات استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط: می خواهید با بسته حرفه ای eXpress ، فروشگاه اینترنتی داشته باشید؟

 

3. بیش از حد برای محصول خود بزرگنمایی نکنید. این اشتباه به بهای خدشه دار شدن صداقت شما و از بین رفتن اعتماد بازدیدکنندگان به شما تمام خواهد شد. خیلی از محسنات محصول یا خدمت خود تعریف نکنید تا اگر کمی مشکل در ارائه سرویس یا ارسال محصول پیش آمد، مشتریان بخاطر بالا رفتن سطح انتظارشان سرخورده نشوند. مثلا ادعا می کنید تحویل پیتزا زیر 30 دقیقه ولی هر بار 1 ساعت طول می کشد تا بدست مشتری برسد. اگر نمی توانید خب بگویید کمتر از 1 ساعت!

4. از کلمات استاندارد برای دکمه های مرتبط با “سبد خرید” استفاده کنید، سعی نکنید مثلا بجای “اضافه به سبد خرید” از عبارت “همین حالا خرید کنید!” استفاده کنید. معمولا نوآوری خوب است ولی نه به بهای انتخاب جرجیس از بین پیغمبران! راستی برای دکمه های دعوت به اقدام  بد نیست این نوآوریها، منظور ما از رعایت این نکته فقط در باره سبد خرید بود. 

 

مطالب مرتبط: دکمه دعوت به اقدام چیست؟

 

5. لحن عبارات توصیفی را با توجه به همان منطقه جغرافیایی و فرهنگ مربوطه، بیان کنید. این مورد به این معناست که تبلیغات شرکت های امریکایی برای مردم بریتانیا به نظر تا حدی خشن و توهین آمیز بوده و شعار پپسی برای مردم امریکا معنایی متفاوت از برداشت چینی ها از آن دارد. مدتی پیش پنیر پرچربی وارد ایران شد که من در سوییس با نام دیگری آن را می شناختم و دیدم 2 سال بعد وارد ایران شد. معنای خوبی در آنسوی مرزها در مبدا داشت ولی وقتی وارد مقصد یعنی ایران شد، کلا معنا تغییر کرد. متخصصین امر هم اقدام به تغییر آن کردند.

6. عدم شفافیت در بیان هزینه حمل برای مشتری که در حال خرید هست، که باعث سردرگمی بازدیدکننده در فرایند خرید او می شود. یا بیایید مطرح کنید ارسال رایگان و هزینه را در محصول بگنجانید یا اینکه واقعا بعنوان تخفیف در نظر بگیرید. شاید هم باید مثل بسیاری از فروشگاه های معتبر اینترنتی، شفاف بنویسید مثلا 8000 تومان.

7. بیان کلمات با اشتباهات نگارشی و املایی در توصیف محصول و تبلیغ نویسی، که نشان از بی انگیزه بودن فروشنده به توصیف محصول یا خدماتش دارد. من واقعا با این مورد مشکل دارم. به این دلیل که میزان بها دادن نگارنده به متن و اعتقاد او به آن مطلب را میرساند. اگر شخصی را هم برای تایپ متون در نظر میگیرید و استخدام میکنید از او جداً این مورد را طلب کنید. از او بخواهید بررسی مجددی بعد از اتمام تایپ مطلب داشته باشد. راستی هرجا دیدید متن من هم مشکلی دارد لطف شماست که سریعتر اطلاع دهید. 

 

8. نوشتن متون تبلیغاتی بدون توجه به اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو و تبلیغ نویسی در کسب و کار آنلاین یکی از مشکلات است. همین طور بیان همان توضیحاتِ وب سایت اصلی تولیدکننده در مورد محصول یا خدمات. این امر باعث می شود Google متون شما را کپی 100% از متون سایت های دیگر فرض کند. این کپی کردن ها، باعث جریمه وب سایت فروشگاهی شما می شود.

 

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

  • نوشته بعدی
  • نوشته قبلی