تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی و رازهای مگو

اینفوگرافی مقاله تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی برای محصولات در تلگرام و اینستاگرام و ...

مطلب 10 دقیقه ای

یکی از ارکان و ستونهای تبلیغ نویسی حرفه ای، استفاده از دکمه های ” دعوت به اقدام “ است. در واقع این رکن، تمام کننده فعالیت تبلیغ نویسی شماست و بدون آن، مشتری بالقوه شما نمی داند دقیقاً از برقراری ارتباط با وی چه هدفی داشته اید.

اعجاز شبکه های اجتماعی در هنر تبلیغات

امروز که این مطلب را برای شما همراهان عزیز می نویسم، کم کم اثبات شده هست که بیش از 90% فعالین در زمینه فروش اینترنتی، به تبلیغات و تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام خیلی عقیده دارند. آنها موفقیت خودشان را مدیون این شبکه ها هستند.

در مبحث تبلیغ نویسی برای شبکه های اجتماعی، بلاگر های اینستاگرام کجای این داستان هستند؟

می بینید که بلاگرهای اینستاگرام (که این روزها خیلی هم با تکیه بر تخصص کارشان انجام نمی شود!) هم اساس کارشون تست و تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کارهای رنگ و وارنگ شده. تلگرام اخیرا قابل استفاده معمولی نیست و به همین خاطر بیشتر فشار تبلیغات روی دوش شبکه جایگزینش یعنی اینستاگرام افتاده. البته با نبود اینستاگرام فکر نکنید بلاگر ها به این موفقیت می توانستند برسند.

 

خیلی از کسانی که ماهها قبل با طنز و سرگرمی تبدیل به چهره در اینستاگرام شدند، کم کم به فکر گرفتن پول از برندها افتادند. تبلیغ نویسی برای شبکه های اجتماعی هم بخشی از این اتفاق است که البته شفاهی مطرح می شود و متنی یادداشت نمی شود. بله! تا جاییکه تبلیغ برای یک پفک نمکی توسط یکی از چهره های طناز اینستاگرامی برای ضبلط یک فیلم 1 دقیقه ای و نام بردن از آن برند، چیزی در حدود 9 میلیون تومان آب می خورد.

 

شوخی نیست!

 

الان همه امروزه بفکر همین تبلیغات افتادند. آنهم تبلیغ نویسی برای شبکه های اجتماعی که یکی از روشهای متقاعد سازی مشتریان در این فضاهاست. یکی از سنتی ترین روش ها در تبلیغات مدرن دیجیتال! سفارش ساخت و قرار دادن بنر برای برندها در وی سایت های بزرگ خبری، سرگرمی و دکوراسیون داخلی و … است.  اما شبکه های اجتماعی به دلیل سهولت استفاده از نرم افزارهای موبایلی یا همان اپ ها، با سرعت سرسام آوری در حال رونق گرفتن بیش از پیش هستند. حالا اگر نیاز دارید تا محصولی را در این شبکه ها مطرح کنید تعجبی ندارد تا 50% کل سرمایه تان را به این سمت بیاورید.

یک سری نکته ریز هم وجود دارد که از شما دعوت می کنم در اینفوگرافی تبلیغ نویسی زیر مطالعه کنید و ببینید. یه راه سریع هم هست تا به جواب هایتان در باره تفصیل و توضیح این موارد ذکر شده در اینفوگرافی برسی.

خب با من تماس بگیرید، زمان بندی را با هم می بندیم و پیش می رویم البته به این سرعت و راحتی هم نیست ولی با کمک یکدیگر، ما می توانیم

 

تبلیغ نویسی برای شبکه های اجتماعی اینستاگرام - اینفوگرافی تبلیغات

 

خسته نباشید از گشت و گذار در اینفوگرافی تبلیغ نویسی حرفه ای برای شبکه های اجتماعی. تا جاییکه من اطلاع دارم این مطلب، اولین اینفوگرافی در زمینه تبلیغ نویسی و تبلیغ نویسی حرفه ای در ایران باشد. اول از مزایا شروع کردم، یعنی تفاوت آن را با مشخصه محصولی بخوبی درک کنید. سعی کنید بفهمید چرا محصول شما یا کسیکه برای او تبلیغ نویسی می کنید تا محصولش را بفروشد، برای مشتری نهایی باید تبلیغ کند؟ 

 

بد نیست بدانید: 8 اشتباه بزرگ در تبلیغ نویسی فروشگاه های اینترنتی

 

چرا محصولش منحصر بفرد است؟ اصلا منحصر بفرد هم نباشد، از نظر تبلیغ نویسی شبکه های اجتماعی چه برتری دارد تا مردم سراغ محصولش بروند؟

نمونه 1: خرید روغن آرگان (ویژه پوست و مو)

پرستو: من همیشه روغن آرگان برای موهای خودم میخرم خیلی طبیعیه، 100 میلی گرم و افزودنی هم نداره.

الناز: جدی؟ اونوقت این موارد دقیقا چه مزیتی داره؟ میشه واضح تر بگی؟

 

پرستو: البته، باعث میشه موهات همیشه بعد از حمام شدیداً نرم بشه و موخوره نداشته باشه. حجم محصول این برند هم برای استفاده 2 ماه هر روزت کافیه. دیگه اینکه مواد شیمیایی افزودنی هم به موهات نمی مونه تا دراز مدت باعث صدمه رسوندن بهش بشه. و همش نیاز داشته باشی به آرایشگاه سر بزنی و هزینه های زیادی بدی…

 

 

 

 

نمونه 2: خدمات کافی شاپ

رضا: من همیشه کافه پونز را سر میزنم مشتریشم حس خوبی بهم میده. وقتی بهش سر میزنم، خیلی خوش برخورد و مودب هستند. حتی یکبار کیف من جا مونده بود ساعتها دنبال من می گشت تا آخر شماره من را پیدا کرد. امانت را به دستم رسوند و خیلی ازش تشکر کردم. البته خیلی بزرگ نیست و هرکسی نمیتونه بسادگی پیداش کنه.

میلاد: خب کافه قهوه ای هم بد نیست بزرگه، صندلیاش برنده، میزاش حسابی جاداره و لته هاش خیلی شیرین نیست. من بیشتر اونجا میرم. توی محله شیکی هم هست و دکورش عالیه.

حالا تحلیل اینفوگرافی تبلیغ نویسی،… بزارید باهاتون یکمی عامیانه صحبت کنم ….

چرا در مثال اول الناز نیاز به توضیح بیشتر داشت؟

معلومه! چونکه بعضی از اصطلاحات حجمی، فیزیکی و علمی برای همه مردم قابل تشخیص نیست و مبهمه. اگر دوستش کنارش نبود و توی ویترین یا بنر وب سایت تبلیغاتی یا توی اینستاگرام میدید، اصلا از کنار محصول رد میشه.

ببینید برای مثال دوم، میلاد فضای بزرگ، صندلی و میز با کیفیت و مکان خوب کافه را اشاره میکنه، اما می دونستید همین ارزش ها برای رضا خیلی هم معنا دار نیستند و با اونها ممکنه حال نکنه؟

بله چون اون میشه مشخصات کافه و محصولاتش ولی مزیت اون کافه اولی با همه کوچکی که داره، دادن حس آرامش به مشتریش واسش یه دنیا می ارزه. سایز میز و صندلی، مهمه ولی اگر همون میز و صندلی راحت نباشه، مشتری محل را ترک میکنه و بهش خوش نمیگذره.

مثلا برای من مهم هست راحتیش در غیر اینصورت من هم در اینصورت، محل را زودتر از حالت عادی ترک می کنم.

یادتون باشه، مشخصات برای همه ثابت هست، برای من اگر پاوربانک خریدم 1000 میلی آمپرساعت همون قدر 1000 هست که برای پسرخاله من!

 

 

تبلیغ نویسی برای پاوربانک

اما اینکه اون بتونه جوابگوی نیاز من باشه و در سفرهای زیادی که میرم کمکم کنه، بحث دیگری هست که باید خودم قضاوت کنم. بیان مزایا راحت تر و سریع تر نشون میده که مشتری محصول شما را خریداری بکنه یا نه. مشتری با خرید کرم دست و صورت میزان فلان ماده شیمیایی داخلش بدرد شاید نخوره، ولی نرمی پوست برای بیش از 2 تا 3 ساعت بعد از استفاده، خودش همون مزایا هست که اشاره شد. 

 

 

 

 

در ادامه همین قسمت، یکی از مهمترین بحث ها، تهیه و ارسال نمونه محصول بود. سوالی که همیشه مشتریان عزیز و دوست داشتنی از من دارند:

در تبلیغ نویسی برای شبکه های اجتماعی، چه نمونه محصولی، چه حجمی و به چه صورت تهیه و ارسال بشود؟

اگر در زمینه خدمات فعالیت دارید مثل تعمیرات تلفن همراه، بیایید صحبت از نمونه هایی بکنید که تعمیرات روی آنها داشتید. البته همراه با تصاویر مربوط، حالا از آن یک کتاب الکترونیک بسازید (با پاورپوینت شروع کنید…). این کتاب را در اختیار مخاطبین وب سایت خودتون قرار بدهید.

اگر در زمینه تولید یا خرید و فروش محصول فیزیکی فعالیت دارید و نمونه قابل ارسال است، یک نمونه 10 سی سی تهیه کنید. این نمونه ها را بفرستید برای 20 نفر اول که ثبت نام کردند. مثلا اسانس داروهای گیاهی یا معجون انرژی بخش. ارسال کلا یا از طریق پست و بصورت فیزیکی ممکن است و یا از طریق اشتراک گذاری الکترونیکی. 

در بخش دوم از اینفوگرافی تبلیغ نویسی برای فروش محصولات در شبکه های اجتماعی، پرسونای مشتری است. در هر کدام از شبکه های اجتماعی یک سری از طبقات جامعه یا مشتریان هستند. البته قطعا با توجه به کم شدن استفاده از تلگرام در ایران، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به سمت اینستاگرام (Instagram) سوق پیدا کرده اند. به تازگی هم یک سری امکانات به این نرم افزار اضافه شده که باعث می شود متمایز از دیگر شبکه ها باشد. مانند امکان تپ کردن روی تصویر محصول برای نمایش سریع قیمت محصولات. مشتریان را بخوبی شناسایی کنید. طبق آنچه آنها می پسندند بنویسید و رفتار کنید، به شما قول می دهم نتایج خیلی خوبی خواهید گرفت. راستی یکی از منابع خیلی خوب لاتین در این زمینه، مطلبی از وب سایت Starngage درباره تبلیغ نویسی در اینستاگرام هست. 

 

داستان برندهای برتر از نگاه یک تبلیغ نویس

 

در بخش سوم از این اینفوگرافی تبلیغات، مقایسه بسیار مختصری بین تلگرام و اینستاگرام شده است. توجه داشته باشید مهم ترین تفاوت از فلسفه وجودی آن نرم افزار یا شبکه اجتماعی نشات می گیرد. یعنی تصویر محور و غیر تصویر محور بودن خیلی مهم است. و در پایان در زمینه موارد مطرح شده، نتیجه گیری انجام شد.

 

خیلی سخت نگیرید، با محصولات و خدمات و مشتریان خود، مهربان باشید!

 

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *